Klosz raf







Klosz raf to anagram od szlafrok.
Zaraziłam się anagramami od Colina, bohatera książki John' a Green' a "19 razy Katherine". On jest cudownym dzieckiem, a może geniuszem (Colin, nie Green... aczkolwiek?)... a ja po prostu bawię się słowami;).
Jeśli pamięć mnie nie zawodzi to w "Szóstej klepce" pewien dziadek postanowił czytać książki kierując się kolejnością alfabetyczną, jeśli chodzi o nazwiska pisarzy.
Chociaż staram się nie szukać dziury w całym i pozytywnie patrzeć na życie, to czasami nachodzi mnie obawa, że przeczytam wszystkie książki dla młodzieży dostępne w mojej bibliotece.
Jak utrzymam dotychczasowe tempo (anagram - potem). Koszmar (szok ram).

Tym czym dla archeologa było odkrycie prehistorycznych malunków w El Castillo, tym dla mnie jest odkrycie autora, który pisze pasjonujące książki (oby było ich jak najwięcej!).
Ostatnio natrafiłam na dwie świetne pisarki.
O Annie Łacinie wiem z Wikipedii, że:

"Anna Łacina pisze powieści obyczajowe, które najchętniej zaliczyłaby do literatury familijnej, ponieważ są tak skonstruowane, że nie zaszkodzą młodemu czytelnikowi, natomiast przeznaczone są dla nieco starszego odbiorcy, a przynajmniej dla tych, którzy lubią konwencję literatury młodzieżowej."

 Fragment wzięty z książki "Dzika jabłoń".

Drugim (i nie ostatnim;) odkryciem jest Małgorzata Gutowska-Adamczyk. Porywająco przedstawia świat młodzieży współistniejący z obcą planetą dorosłych. Bywa czasami gorzko, ale na pewno prawdziwie. Pisarka nie boi się poruszać niewygodnych tematów takich jak: prześladowanie w szkole, seks za sweterek z H&M  itd.
A rodzice...są różni. Bogaci, biedni, rozwiedzeni, mający drugiego partnera, swoje tajemnice, oziębli i troskliwi. Całe spektrum.  Dające do myślenia.

"110 ulic"

 Wracając do szlafroka, to od dawna marzył mi się płaszcz w takiej formie. Nadarzyła się okazja, tzn. zadziałały naraz takie czynniki jak: dobra cena, kolor, rozmiar, płaszcz jest częściowo wykonany z wełny pochodzącej z recyklingu (H&M Conscious). No i najważniejsze; mój ulubiony czarny, prawie-czteroletni płaszcz znudził mi się trochę.
Czerwienią podkreśliłam swoje atuty (tak ponoć trzeba): cienkie kostki i grube wargi;).

Inne anagramy:

glob domowy - blog modowy
Magda - gadam
spadam - da spam
miło było - biło myło
buziaki - kizi bua:*****