Zorro i Meksykanki, czyli poncho lub peleryna






  A u mnie ani poncho, ani peleryna, a nawet sombrero;).
Otóż, poncho, peleryna nie należą do moich ulubionych części garderoby, ponieważ powiększają i tak moją dobrze rozwiniętą klatkę piersiową. Jedyne poncho, które posiadam przedstawiłam TU, jest ono z cienkiej dzianiny i w podłużne paski, taka wyszczuplająca, wiosenna wersja.

  Dlaczego wiec podjęłam się tego wyzwania?
Ano dlatego, że dotychczas Meksyk kojarzył mi się z Fridą Kahlo, rewolucją, kolorowym, pasiastym poncho z lat 90-tych oraz poetą-noblistą Octavio Paz' em, którego jeden z wierszy towarzyszy mi od liceum.
 Z ciekawością przetrzepałam internet szukając "alternatywnego" Meksyku, nie-ludowego z kwiatami na głowach tudzież z kwiecistymi chustami.
 Natrafiłam na artykuł (TU) o naszych meksykańskich koleżankach z grupy "Las Morras", które publikując filmiki na Youtubie występują przeciw mizoginii. Obejrzałam i stwierdzam, że na polskich ulicach bywa podobnie...
  Dotarłam do wspaniałych zdjęć (TU) kobiet (musicie to zobaczyć!), byłych prostytutek, które mieszkają w jednym domu, utrzymywanym przez rząd. W zamian muszą uczestniczyć w różnych zajęciach na rzecz tego domu.
A jak wygląda Meksyk w małych miasteczkach i wioskach? Tego mogłam się dowiedzieć z TEGO bloga. Kobiety zajmują się tkaniem, to zajęcie żmudne i pracochłonne. Fiesty, kolory i silne kobiety.

  Z jednej strony kobiety zdominowane przez mężczyzn, z drugiej walczące, pewne siebie rewolucjonistki. Na pewno piękne i sensualne. Z tajemnicą w ciemnych oczach i kuszące dużymi biodrami.

 I chociaż nałożyłabym na siebie najbardziej meksykańskie ciuchy, czy wystylizowała się na Fridę to i tak wszystkimi porami skóry moja słowiańskość będzie wychodzić. Taka natura.

  Postawiłam na spódnicę z falbanami w biało-zieloną kratę (Zara), rajstopy w rewolucyjnym kolorze, szal w etniczny wzorek (sh), czarny płaszcz (sh) i buty zapinane w kostce (sh).
Inspiracją dla mnie były poniższe zdjęcia:




OCTAVIO PAZ
1914

DOTYK

Moje dłonie
Odsłaniają zasłony  twej istoty
Ubierają cię w inną nagość
Odkrywają ciała twego ciała
Moje dłonie
Wynajdują twemu ciału inne ciało



Komentarze